Köpinformation

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Parma AB när du handlar via www.parma.se.

Alla priser i prislistan är inklusive moms och i svenska kronor (SEK) och gäller tills ny prislista utkommer eller att andra omständigheter infaller som Parma inte råder över, tex ändrade valutakurser eller råvarupriser. Parma reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Samtliga produkter i parmas sortiment kan användas i Sverige, såvida inget annat anges.

Åldersgräns

Du måste vara över 18 år för att få handla av oss. Målsmans medgivande gäller inte.

Kundtjänst

För att komma i kontakt med Parmas kundtjänst rekommenderar vi att du ringer alternativt mejlar till oss.

Läs mer om hur du kontaktar Parma Hundprodukter

Öppettider

Läs mer om våra öppettider

Vi svarar oftast omgående på mejl, dock senast inom 48 timmar alla vardagar.

08-773 00 45
info@parma.se

GDPR hos Parma

Läs om hur Parma hanterar GDPR här

Leveransvillkor

Alla varor finns i lager.om inget annat anges. Vi levererar ordrar samma dag eller dagen efter de är gjorda, i annat fall kommer du som kund att bli kontaktad och kan då besluta själv om du vill vänta eller häva beställningen utan någon kostnad.

Betalning

För att du ska känna dig så lugn och trygg som möjligt med ditt köp hos oss samarbetar vi med Klarna. Du kan i lugn och ro titta och känna på din vara hemma innan du betalar din faktura eller så betalar du med kort eller direktbetalning via banken, all digital kommunikation sker via Klarnas säkra servrar.

Läs mer om Klarna Checkout på Klarnas webbplats

Kort - 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Vi accepterar VISA, Mastercard samt American Express. Betalning sker alltid i en säker krypterad förbindelse så kallad SSL (Secure Sockets Layer) vilket garanterar att dina kort- och kontouppgifter inte kan ses av obehöriga på internet. Vi lagrar inte heller dina kortuppgifter utan du måste alltid ange dessa inför varje köp.

Faktura - 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Vid fakturabetalning bifogar vi en faktura med din leverans. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 8% per månad + gällande referensränta. Kontakta gärna Klarna vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress. Du kan även dela upp din betalning.

Direktbetalning via internetbank - 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Betala din order direkt genom att logga in på din internetbank.

Läs mer på Klarnas webbplats för mer information om kostnad och villkor

Frakter

Vi tillämpar fraktfri leverans till hela Sverige vid order över 700 kr. Vid order under 700 kr debiterar vi endast 69 kr i expeditionsavgift (gäller ej inloggade kunder, ordrar via telefon eller reparation samt slipning då vi debiterar frakt).

Vi använder Postnord och DHL Service Point som distributör.

DHL
Om det är paket eller vid vikt över 20 kg. Leverans sker dagtid. Om du inte kan ta emot leveransen aviseras du och får hämta på närmaste DHL central eller själv komma överens med DHL om en extra utkörning mot betalning.

Outlösta försändelser

För ej utlösta paket debiteras en avgift på 300 kronor för expediering, packning, emballage, frakt samt returfrakt.

Ångerrätt

Ångrar du ett köp så har du full returrätt inom 14 dager från att du mottagit varan. Du betalar själv returfrakten men återfår varans pris ej expeditionsavgiften. Du får självklart öppna och undersöka varan men den ska returneras oförstörd till oss. Meddela oss med ett brev tillsammans med varan så vi vet vad som gäller.

Reklamation & Garantier

Vid reklamation, garantiärenden eller om du har blivit felexpedierad, var god bifoga fakturan eller kopia på denna, namn, adress, telefonnummer och vad ärendet gäller när du skickar tillbaka varan. Vi ersätter eventuella fraktutlägg.

Skadat gods

Om försändelsen är skadad måste du omedelbart anmäla det till ditt postkontor eller uthämtningsställe. Tag med varan så hjälper personalen dig med reklamationen.

Allmänna reklamationsnämnden

Parma Hundprodukter på nätet (www.parma.se) faller under Distans och hemförsäljningslagen och vid eventuell tvist kommer vi att rätta oss efter allmänna reklamationsnämndens beslut.

Läs mer om Distans- och hemförsäljningslagen här

Kontaktinformation vid alla ärenden

Parma AB
Box 412
124 04 BANDHAGEN
08-773 00 45  
info@parma.se

Besöksadress

Parma AB
Porlabacken 2
124 70 BANDHAGEN